باخبر باش باخبر باش .

باخبر باش

نسل جديد شاعران در افغانستان در حال بررسي جنبه هاي جسمي عشق هستند

هفته هاست كه براي هدي خاموش قفل شده است ، اما اين 23 ساله موفق شده است به يك روال معمول ادامه دهد. اين شامل نشستن در بعد از ظهرها براي نوشتن شعر است ، بيشتر با يك چرخش وابسته به عشق شهواني به آن.

در غياب لمس و ديدن دوستان و عزيزان ، او - به همراه بسياري ديگر - به شعر وابسته به عشق شهواني روي آورد ، و متقاعد شد كه "اين به شما كمك مي كند تا از اين روزهاي دشوار عبور كنيد".



كشور 38 ميليون نفري به تازگي تعداد 4،033 نفر در معرض عفونت كرونوي ويروس را پشت سر گذاشته است و تعداد 115 نفر گزارش شده است ، اما با توجه به آزمايش محدود شده ، تعداد واقعي بسيار بيشتر است.

افغانستان يك سنت ادبي طولاني و شكوفا دارد كه در دوره طالبان ، هنگامي كه كتابخانه ها غارت شد و سوزانده شد ، با چالش هايي روبرو شد. اين كشور به عنوان محافظه كار در نظر گرفته مي شود اما يك فرهنگ زيرزميني ليبرال براي مدت طولاني وجود داشته است ، و از زمان حمله ايالات متحده به رهبري در 2001 ، توسعه يافته و جنبه هاي ديگري از ملت جنگ زده را توسعه داده است.
يامان حكمت ، استاد دانشگاه كابل با دكتراي ادبيات فارسي دري مي گويد: "علاوه بر فرهنگ عمومي ، ما يك فرهنگ خصوصي نيز داريم." "ما يك ساختار دوگانه داريم. فرهنگ ما اين است كه دو نفر است. دو قسمت ، با چهره بيروني و چهره اي كه بايد پنهان بماند. فرهنگ عمومي اجازه نمي دهد فرهنگ خصوصي ما در جامعه ظهور و شكوفا شود. "

با اين وجود ، شعر اروتيك فارسي سنت بسيار طولاني دارد. "شعر عشق ، از جمله شعرهايي كه بر عشق جسمي و عشق ورزي تأكيد مي كند ، يكي از گرامي ترين جنبه هاي سنت شاعرانه هزاره پارس بوده است ، كه بخشي از آن ادبيات دري [لهجه افغاني زبان فارسي] است." زوزانا اولسوزووا ، نويسنده كتاب مرواريد دري: شعر و شخصيت در بين جوانان جوان در ايران و استاديار دانشگاه آكسفورد.
چهار سال گذشته خموش كه در كابل زندگي مي كند ، مشغول نوشتن شعرهايي با موضوعات عشق ، جنگ و زنان است. او اذعان مي كند كه ماندن در خانه و ديدن دوستاني كار سختي بوده است ، اما شعر مدام در كنار او بوده است و به او كمك مي كند تا همه گير و ترس هاي ناشي از آن را پردازش كند.

او مي گويد: "هر زن حق دارد درباره احساسات دروني خود صحبت كند ، همانطور كه مردان مجاز به نوشتن در مورد خواسته ها و افكار خود هستند."

صدها شاعر جوان در طي دهه هاي گذشته در افغانستان ظهور كرده اند كه بسياري از آنها - از جمله خاموش - كار خود را در رسانه هاي اجتماعي به اشتراك مي گذارند .
در حالي كه وي با واكنش جدي روبرو بوده است ، به ويژه در قالب پيام هاي توهين آميز ، خاموش مصمم است كه روي آن فشار بياورد ، اميدوار است كه روزي شعر او پذيرفته شود.

هيچ سانسور رسمي دولت در افغانستان وجود ندارد ، و زمينه اي را براي ادبيات آزمايشي ايجاد مي كند ، به طور فزاينده اي از زنان آثار خود را منتشر مي كنند.

در حالي كه هنوز هم ممكن است فرهنگ عمومي افغانستان به شنيدن عواطف و تمايلات جسمي زنان عادت كند ، رسانه هاي اجتماعي بستر جديدي را به زناني همچون خموش ارائه داده اند.

حكمت مي گويد: "به دليل اين فرصت ، فرهنگ پنهاني ما به تدريج از بين مي رود و فرهنگ عمومي را نيز تغيير مي دهد."
جلال نظري ، 24 ساله ، در خانه اي كه در انزوا قرار دارد ، مي گويد كه شعر او را در سراسر شيوع تاج ويروس تشويق كرده است. وي شش سال است كه مشغول نوشتن است ، در ابتدا تحت تأثير پدرش ، استاد ادبيات فارسي.

نظري كه در يك خانه نشين با دوستان خود زندگي مي كرده است ، از زمان دور از جلسات و اجتماعات استفاده مي كند تا به خواندن و نوشتن شعرهاي بيشتر از جمله نوع شهواني بپردازد.

شهواني گرايي ادبي هميشه بخشي از نوشته هاي فارسي بوده است كه اغلب از طريق استعاره ها ارتباط برقرار مي كنند. در دو دهه گذشته ، مستقيم تر شده است. مردم در مورد خواسته هاي خود صحبت مي كنند؛ بدن هايشان. اين يك تعادل خوب است ، عشق و آرزو را با پرنده مخلوط مي كند.

اشعار نظري ريتميك است ، به دنبال يك الگوي كلاسيك از آيه فارسي به نام غزل.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۴:۵۱ توسط:nasim موضوع:

مدير عامل شركت الفباي توضيح مي دهد كه چگونه دفترها به آرامي از ژوئن بازگشايي مي شوند

به گفته يك ايميل داخلي كه توسط CNBC مشاهده شده است ، سوندار پيچاي ، مديرعامل الفباي ، به تفصيل نحوه كار دفاتر اين شركت را از اوايل ژوئن با 10 تا 15 درصد از كارگران در هر زمان ، دوباره شروع به كار مجدد كرد. با اين حال ، اكثر افرادي كه قادر به كار از خانه هستند همچنان به اين كار ادامه خواهند داد ، شايد تا پايان سال.

پيچاي در نامه اي به كارمندان تمام وقت خود در روز پنجشنبه شب نوشت: ”ما واقعاً شروع به برگزاري اين جلسات مجازي كرده ايم ، گرچه تجربه داشتن بسياري از ما در همان مكان را از دست مي دهم.” ″ممكن است مدتي قبل از اين امكان پذير باشد. بازگشت رمپ ما به مطب خواهد بود كند ، عمدي و افزايشي. ”

پيچاي همچنين به فرسودگي كارمندان پرداخت و به كارگران گفت كه اواخر ماه مه يك روز مرخصي بگيرند.

اين به روزرساني پس از پيچاي انجام مي شود كه دفاتر كارگران حداقل تا اول ژوئن بسته باشند ، و شركت شروع به تصويب رويكرد ”مبهم” براي بازگشت كارگران بر اساس آخرين شرايط بيماري همه گير خواهد كرد. كارگران همچنين اميدوار بودند كه بتوانند به دلايل خود برگردند تا بتوانند از آنجا كه از خانه كار مي كنند به بسياري از امكانات دانشگاهي كه از آنجا گذشته اند دسترسي پيدا كنند.

اين همچنين پس از آن صورت مي گيرد كه مارك زوكربرگ ، مدير عامل فيس بوك ، روز پنجشنبه به كارمندان اين شركت گفت كه به آنها اجازه داده مي شود تا پايان سال 2020 كار خود را از خانه ادامه دهند.

اين شركت بلافاصله به درخواست هاي اظهار نظر پاسخ نداد.

چه كسي اول برميگردد؟
در سطح جهاني ، الفباي هدف دارد كه هر زمان يك بار 10 تا 15 درصد از كارگران را در دفتر بگيرد ”اجازه مي دهد اقدامات احتياطي صحيح را انجام دهيم ، با توانايي بيشتري براي ورود دوره اي (كه مي توانيم بچرخيم).” براي زمينه ، پيچاي افزود كه اين شركت در حال حاضر كمتر از 5 درصد كارمندان جهاني را كه از دفاتر كار مي كنند ، تشكيل مي دهد. وي نوشت: برخي از مناطق در منطقه آسيا اقيانوس آرام در حال حاضر 30٪ ظرفيت دارند ”با توجه به جايي كه در مرحله مقابله با اين بيماري همه گير هستند” ، وي نوشت.

انتظار مي رود اولين كارمندان به كار خود برگردند ، افرادي كه شغل آنها نياز به حضور در دفتر دارند ، مانند افرادي كه نياز به دسترسي به تجهيزات ويژه دارند. پيچايي نوشت: ”ما مي دانيم كه بسياري از شما مشتاق بازگشت هستيد ، و ما آنطور كه ​​برنامه ريزي مي كنيم ، آن را نيز در نظر خواهيم گرفت.”

وي افزود: اكثر افرادي كه قادر به انجام مشاغل خود از خانه هستند ، مدت طولاني تر از خانه كار خواهند كرد ، ”به طور بالقوه تا پايان سال ، گرچه لحظاتي يا مواقع وجود خواهد داشت كه شما قادر به ورود به دفتر باشيد”. .

پيچي در يادداشت خود ادامه داد: ”اگر اين پيچيده به نظر برسد ، به اين دليل است”. پيچاي اظهار داشت: ”ما يك شركت جهاني هستيم ، با طيف وسيعي از محصولات و تيم ها ، و اين يك بحران جهاني است كه به طرق مختلف در مناطق و كشورها آشكار مي شود.” ″ما در حال كار با تمام جزئيات هستيم و شما اطلاعات خاص تري را از تيم ها و دفاتر خود در چند هفته آينده دريافت خواهيد كرد.”

پيچاي همچنين به فرسودگي كارمندان پرداخت و آنها را تشويق كرد كه اواخر ماه مه روز مرخصي بگيرند.

وي نوشت: ”مي دانم كه بسياري از ما هفته ها است كه بدون توقف متوقف شده ايم و ممكن است فرسودگي را تجربه كنيم.” وي گفت: ”بنابراين ، من همچنين از TGIF به عنوان فرصتي براي اعلام يك روز مرخصي رسمي در 22 مه استفاده كردم.” (TGIF نام مستعار جلسات دور دستانه شركت است كه يكي از آنها در روز پنجشنبه اين هفته برگزار شد.) ”براي انجام اولويت هاي بهزيستي خود ، وقت خود را براي انجام كارهايي كه بايد انجام دهيد را انجام دهيد.”

براي مكانهايي كه 22 ماه مه يك روز كاري نيست ، به كارمندان گفته شد كه با مديران كار كنند تا در ماه مه يك تاريخ را پيدا كنند كه براي آنها كار كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۲:۱۱ توسط:nasim موضوع:

آنچه ترامپ از تجارت جهاني مي خواهد

رويكرد رئيس جمهور دونالد ترامپ به تجارت بين المللي با اعتقاد وي مبني بر اينكه ايالات متحده با ساير كشورها به طور ناعادلانه رفتار مي شود ، تا حد زيادي هدايت مي شود.

شواهد اصلي پشتيباني وي كسري تجارت است - ايالات متحده آمريكا بيشتر از فروش بين المللي خريداري مي كند.


وي از كمبود به عنوان از دست دادن پول ياد كرده است. وي در يك توييت نوشت كه مبلغ 500 ميليارد دلار در سال را به دليل تجارت ديوانه وار با چين از دست داده است. نه بيشتر ، او قول داد.
رقبا ، فصلي از پوشش اخبار ژرفاي بي بي سي در مورد مسابقه برتري بين ايالات متحده و چين در زمينه تجارت ، فناوري ، دفاع و قدرت نرم است.
اما پايين نيامده است رقمي كه رئيس جمهور ترامپ به آن اشاره كرد فقط براي تجارت كالاها بود. اين در هر دو سال كامل از زمان تصدي مقام وي افزايش يافته است.

اين رقم در سال گذشته تحت رياست جمهوري باراك اوباما ، $ 750 ميليارد دلار بود ، در سال 2018 887 ميليارد دلار و اين افزايش همچنان ادامه داشته است. ما براي 9 ماهه اول امسال ارقام داريم ، نشان مي دهد كه كسري بودجه بزرگتر ، البته فقط كمي ، نسبت به مدت مشابه سال 2018 بود.

آقاي ترامپ روي كسري هاي دو جانبه متمركز شده است ، اغلب نشان مي دهد كه آنها شواهدي از اقدامات ناعادلانه كشور ديگري در نظر گرفته شده اند.

كسري بودجه چين تقريباً بزرگترين است. اين در دو سال اول آقاي ترامپ افزايش يافت اما براي 9 ماه اول سال 2019 پايين تر است. واردات و صادرات هم كاهش يافته و واردات بيشتر شده است.
اين تعجب آور نيست زيرا دو كشور افزايش تعرفه را در مورد كالاهاي بزرگ كالاهاي يكديگر اعمال كرده اند.

بنابراين موفقيت براي رئيس جمهور ترامپ؟ فقط اگر فكر مي كنيد تراز تجاري دو جانبه واقعاً مهم است. و اكثر اقتصاددانان فكر مي كنند كه اين كار را نمي كنند.

كاهش كسري دو جانبه تضمين نمي كند كسري كلي را كاهش دهيد. ممكن است كسري اين كشور رو به كاهش باشد ، اما ديگران افزايش يافته اند - به عنوان مثال ويتنام ، مكزيك و تايوان.
بخشي از داستان اساسي اين واقعيت است كه تراز تجاري با ساير نقاط جهان عمدتا ناشي از موانعي نيست كه كشورها در راه كالاهاي يكديگر قرار مي دهند.

در عوض ، در مورد اين است كه آيا كشورها كالا و خدمات بيشتري نسبت به توليد خود خريداري مي كنند. پروفسور گريگوري منكيو از دانشگاه هاروارد ( كه استفاده مي شود، از هواداران حزب جمهوري خواه ) قرار مي دهد آن را شبيه به اين : "اگر شما واقعا مي خواهيد براي كاهش كسري تجاري، راه را براي انجام آن است به پايين آوردن هزينه مربوط به توليد، نه به شركاي تجاري را در سراسر جهان شيطنت كنيد. "
پرزيدنت ترامپ ، در هر صورت ، برعكس عمل كرده است. كاهش ماليات وي باعث تقويت اقتصاد آمريكا شده است ، هرچند ممكن است اكنون اين روند در حال از بين رفتن باشد. اما واقعاً جاي تعجب ندارد كه كسري تجارت بايد افزايش يابد زيرا آمريكايي ها - خانواده ها و مشاغل - هزينه بيشتري براي خرج كردن داشته اند و بخشي از اين پول به كالاهاي وارداتي مي رود.

در اقتصاد نظري وجود دارد كه با عنوان " فرضيه كسري دوقلو " شناخته مي شود ، كه بين كسري بودجه دولت و كسري تجارت - يا به طور دقيق تر ، ارتباطي بين كسري بودجه حساب جاري وجود دارد كه شامل برخي از معاملات مالي علاوه بر تجارت كالاها و خدمات.

به هيچ وجه بحث حل و فصل نشده است ، اما اين عقيده كه كاهش ماليات در برخي شرايط ممكن است منجر به كسري تجاري بيشتر شود ، كاملاً معتبر است.

بنابراين در اينجا يك داستان منسجم وجود دارد كه پرزيدنت ترامپ اقداماتي را انجام داده است - كاهش ماليات - كه دستيابي به چيز ديگري را كه مي خواهد دشوارتر مي كند - كاهش كسري تجارت.

اين بدان معنا نيست كه پرزيدنت ترامپ به چيزي روي نمي آورد ، به اين معنا كه ديدگاه هاي وي درباره تجارت ممكن است منعكس كننده آسيب واقعي اقتصادي در برخي جوامع باشد. استر دوفلو ، برنده جايزه نوبل مي گويد ، در ميان اقتصاددانان "ديد غريزي در مورد تجارت وجود دارد ، كه بايد براي همه خوب باشد". اما درست نيست كه او مي گويد.

وي مي گويد ، اگرچه تجارت به طور كلي رشد را افزايش مي دهد ، اما جيب هاي متمركز از ضرر شغلي را ايجاد مي كند. اين يك ديد جديد نيست ، و اين بدان معنا نيست كه مي توانيد با ايجاد موانع تجاري جديد ، ساعت را به عقب برگردانيد يا تلفات را برعكس كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۵:۵۶ توسط:nasim موضوع:

چطوري در خانه بدن سازي انجام بدهيم؟

به عنوان يك كودك در اوايل دهه 90 ، به ياد دارم كه اوايل آخر هفته براي تماشاي يك برنامه تلويزيوني به نام "Mousercise" از خواب بيدار شدم ، يك برنامه ديزني با مربيان ايروبيك در لباس هاي كامل ميكي و ميني كه به بچه ها كالريشن را مي آموزد. من براي شركت در انتخابات خيلي تنبل بودم ، اما با اين وجود مجذوب تماشاي اين تماشايي شدم.

براي كساني كه كمي زودتر متولد شده اند ، تناسب اندام در خانه ممكن است با خاطراتي از جين فوندا كه در سراسر صفحه تلويزيون خود در دستان پاشنه مي رود ، تعريف شود ، در حالي كه براي ديگران ممكن است اين اقدامات افتتاحيه خود را روي آن قطعه عجيب و غريب و معروف به تردميل انجام دهد.
تناسب اندام در خانه براي ده ها سال در زندگي ما بوده است - و اين از زمان سالن هاي ورزشي بسته همه گير Covid-19 در سراسر جهان نقش جديدي گرفته شده است. چه يك كلاس يوگا در زوم باشد و چه هراس از خريد Peloton ، بسياري از ما سعي در يافتن راه هايي براي ورزش موثر در چهار ديوار داريم. اما صنعت Thighmaster و Wii Fit از كجا به وجود آمده است - و پس از همه گيري كجاي آن حركت مي كند؟

در ابتدا ، بيشتر به زنان توجه مي شد

مدت طولاني است كه ورزش انجام مي شود. به عنوان مثال يوگا در هند ، تاي چي در چين و آموزش هاي المپيك در يونان ، به عنوان مثال هزاران سال برمي گردد . اما "تناسب اندام" همانطور كه امروزه مي دانيم ساختاري نسبتاً جديد است ، حتي 200 سال سن ندارد. يكي از اولين نمونه ها از يك كتاب راهنما مصور نوشته شده در سال 1861 در انگلستان ويكتوريا ، است كه نشان مي دهد زنان در حيوانات خانگي و مردان در گردنبندهايي كه گروه هاي مختلف عضلاني دارند. ايده رژيم روزانه از گوستاو ارنست ، يك متخصص ارتوپدي در لندن كه اختراع سالن بدنسازي قابل حمل ، وسيله اي ساخته شده از تابلوهاي چوب ماهون ، بند ناف ، وزن و قرقره بود.

در آن روزهاي قبل از حمل و نقل ، مردم بيشتر از روز خود به صورت ارگانيك ورزش مي كردند. سالن هاي ورزشي نادر بودند. ناتاليا مهلمان پترزلا ، استاديار تاريخ در مدرسه جديد در نيويورك كه در حال نوشتن كتابي است صنعت تناسب اندام "آنها به عنوان مكان هايي بذر ديده مي شدند كه در آن ها پائين مي آيند." و در حالي كه مردم (اكثراً مردان) ورزش مي كردند ، عرق كردن از روي سلامتي يا ظاهر كاملاً عرق نمي كرد كاري كه بيشتر مردم انجام مي دادند.

تناسب اندام در خانه همانطور كه مي دانيم در غرب مدتي پس از جنگ جهاني دوم ظاهر مي شود ، در حالي كه ايالات متحده در پشت بسياري از گرايش هايي كه متعاقبا كره زمين را فرا گرفته است ، ظاهر شد. بسياري از آمريكايي ها بعد از جنگ خانه هاي بزرگتري داشتند ، به علاوه يك نوآوري بزرگ فناوري: تلويزيون. اقتصاد در حال شكوفايي بود ، زوج هاي جوان متاهلي به حومه شهر نقل مكان كردند ، مردم بيشتر رانندگي مي كردند و نگراني هاي بهداشت عمومي درباره چاقي آغاز مي شد.
گرايش به سمت زندگي بدون برنامه و تحولات فن آوري باعث ايجاد اشتها براي سالم ماندن ، راحت و راحت در خانه مي شود - جيمز استارك
جيمز استارك ، استاديار علوم انساني پزشكي در دانشگاه ليدز در انگلستان مي گويد: "گرايش به زندگي برنامه ريز و تحولات فن آوري ... اشتها را براي سالم ماندن ، راحت و در خانه دامن زده است." به طور سنتي ، مردان هر روز در حالي كه زنان در خانه براي انجام كارهاي خانه مي ماند ، به كار خود مي روند. اين زنان به عنوان هدف اصلي صنعت تناسب اندام نوپاي بدست آمد و تناسب اندام به عنوان يك عنصر اصلي در امور روزمره زيبايي به آنها ارتقاء يافت.

كتي رز هيجمنك ، استاديار انسان شناسي در كالج بروكلين در نيويورك كه در زمينه تناسب اندام و مطالعات ورزشي تخصص دارد ، مي گويد: "بسياري از برنامه هاي تلويزيوني در اين زمان مي خواستند به زنان كمك كنند تا كارهاي مورد نيازشان را انجام دهند." و بخشي از اين عقيده بود كه "زنان بايد همسران خود را حفظ كنند.

در سال 1951، گورو تناسب اندام جك لالان شروع به پخش تلويزيون را نشان مي دهد ورزش تا حد زيادي نسبت به زنان خانه دار بشود: يك برنامه يك مرد كه در آن او تمرينات مانند خم طرف و بلند كردن پاي يا نشان ايروبيك خماري پخت را به كارناوال مانند ارگان موسيقي. هدف قرار دادن اين مخاطبان زن طبقه متوسط ​​و متوسط ​​نقطه عطفي بود. مدتها بود كه ، كاتالوگ هاي خانگي و تبليغات تلويزيوني با ارائه محصولات و نمايش هاي بيشتر براي اين مصرف كنندگان زيبايي گرا و با وقت و هزينه ، پول دريافت مي كردند.

هجتمانك مي گويد: "با خانمهايي كه در خانه براي جك لالن ورزش مي كردند ، اين فقط يك استاندارد زيبايي بود:" خوب ، من اين كار را به دست آوردم ، جعبه را بررسي كنيد ، و بعد مي توانم بروم مارتيني و سيگار خود را داشته باشم. "
تلويزيون ، وسايل و سالن بدنسازي

محصولاتي كه اميدوار به رفع سريع آمادگي جسماني و راه هاي بي دردسر براي ريختن پوند هستند ، مدت هاست كه بخشي از صنعت بهداشت بوده و در اين روزهاي اوليه دهه 1950 و 60s ، آنها به شدت در همان هدف جمعيتي بودند.

به اصطلاح " لباس باريك " و "لباس سونا" وجود داشت: يك جيب كامل وينيل را تصور كنيد كه به گفته شما باعث مي شود هنگام ورزش بيشتر عرق كنيد ، ظاهرا باعث مي شود سريع تر وزن خود را كاهش دهيد همانطور كه در اتاق نشيمن لمس مي كنيد. ( آنها هنوز تا به امروز وجود دارند .) و ، البته ، تسمه هاي لرزاننده اي وجود داشت كه مي خواهيد دور ران يا پايين خود بكشيد تا چربي ها را دور كنيد. حتي حلقه كلاسيك هولا در ابتدا به عنوان تجهيزات ورزشي فروخته مي شد. بيش از 100 ميليون در شش ماه اول پس از عرضه محصول در سال 1958 فروخته شد.

"پذيرش گسترده اجتماعي از تناسب اندام به عنوان كاري كه بايد انجام دهيم ، حتي در زمان قطع زندگي ، حتي وقتي در خانه هستيم و از نظر تئوري قرار است استراحت كنيم" وجود دارد - ناتاليا مهلمان پترزلا
در طي دو دهه آينده ، آمادگي شخصي در خارج از خانه حركت كرد و با ظهور فرهنگ آهسته دويدن ، لحن شديدتري به خود گرفت. حجتمنك مي گويد: "ورزش و تناسب اندام به يك شيوه زندگي تبديل شده است." ورزشگاه ها شروع به افتتاح كردند. مقصد روشنايي كه آينه ها و كلاسهاي گروهي را ارائه مي دهند ، كه اغلب به دفاتر شركتهاي بزرگ وصل مي شوند تا در يوپي ها فريب دهند.

سپس دنياي تناسب اندام توسط يك نوآوري مهم ديگر در فن آوري تغيير شكل گرفت: نوار ويديويي VHS. بازيگر آمريكايي جين فوندا در سال 1982 با نوار فيلم ويدئويي تمرين جين فوندا به صحنه حمله كرد كه دوباره زنان را در خانه هدف قرار داد. طي اين دهه ، اين نوار 17 ميليون نسخه در سراسر جهان فروخت و باعث شد چندين سريال پيگيري شود. در كنار محبوبيت روزافزون باشگاه هاي بدنسازي ، پتروزلا مي گويد كه صنعت تناسب اندام "در همه جبهه ها رونق مي گرفت".
فناوري VHS بسيار مهم است زيرا به مردم اين امكان را مي دهد تا اين تمرينات را در مورد آنچه اكنون مي خواهيم به عنوان تقاضا فكر كنيم ، انجام دهند. همچنين اين امر باعث مي شود ورزش بيشتر از پديده هاي بين المللي باشد زيرا اين نوارهاي VHS در سراسر جهان ارسال مي شوند و اين امر باعث مي شود ايالات متحده ، از جهات زيادي ، نوعي دفتر مركزي براي آمادگي جسماني باشد. "

بهمن نوارها و برنامه هاي تمريني تلويزيوني پس از موفقيت Fonda ، راه اندازي مشاغل براي شخصيت هاي تناسب اندام مانند ريچارد سيمونز در ايالات متحده يا آقاي Motivator در انگلستان (كه از تجديد حيات در دوره coronavirus لذت مي برد ) بود. ساير افراد مشهور نيز پيروي فوندا شدند. اله مك فرسون ، مدل استراليايي ، فيلم تمرين "بدن" را منتشر كرد ، در حالي كه سوزان سامرز بازيگر آمريكايي با Thighmaster همراه شد ، كه براي تقويت ماهيچه هاي پا روي مبل هنگام تماشاي تلويزيون طراحي شده بود. Petrzela مي گويد ، كار كردن در خانه اكنون به "فرهنگ هاليوود" مرتبط بود ، كه باعث تقويت جذابيت آن شد.

بعد سالن بدنسازي آمد. اين ماشين هاي گران قيمت - مانند تردميل هاي داخلي Nordic Track ، بيضوي يا دوچرخه ثابت - زيرزمين هاي خانگي را در دهه 1990 پر كردند. هنوز هم محصولات مسخره وجود دارد - فكر كنيد وزن لرزش يا " تحريك كننده هاي الكتريكي " شما را به شكم لخت خود مي چسبانيد كه قرار است روده شما را در يك بسته شش لرزشي قرار دهد. اما دستگاه هاي لوكس 10-در يك تمرين ، مانند دستگاههايي كه در يك سالن ورزشي مي بينيد ، به افراد اجازه مي دهند كه تناسب اندام را با جديت تر انجام دهند. و تمام اين محصولات براي ترويج اين ايده كه ما بايد حداكثر زمان و بهبود خود را داشته باشيم ، خدمت كرده اند.

امروزه ، صنعت تناسب اندام و سلامتي "اكنون بار سنگيني براي همه عرصه هاي ما است" - كيتي رز هجتمانك
Petrzela مي گويد: "من فكر مي كنم ، آنها هر دو يك پذيرش گسترده اجتماعي از تناسب اندام را به عنوان كاري كه بايد انجام دهيم ، حتي در زمان قطع زندگي ، حتي وقتي در خانه هستند و از نظر تئوري قرار است آرامش كنيم ، صحبت مي كنند." "و آنها نيز طعمه خود را در اين ناامني: كه اگر ما در حال نمي . دائما در حال كار به سالم تر و جذاب تر و خرج كردن پول در آن حرفه ها، كه چيزي اشتباه است با ما وجود دارد"

اينترنت و سن Covid-19

كه ما را به امروز مي رساند. بازيگران اسپندكس پوشيده در نوارهاي VHS با سيستم عامل هاي تناسب اندام در سيستم عامل هاي رسانه هاي اجتماعي مانند اينستاگرام جايگزين شده اند ، بسياري از آنها همان نوع مكمل هاي رژيمي "كاهش وزن سريع" يا اسباب بازي هايي را كه صنعت تناسب اندام هميشه از آن حمايت مي كند ، جايگزين كرده اند.

به جز اكنون ، ما اكثراً آن را "صنعت سلامتي" مي ناميم. كار كردن فقط به معناي ماندن در شكل نيست. خطوط بين تناسب اندام و جنبش خودياري تار شده است. وي گفت: "ما نه تنها به عنوان يك رژيم زيبايي اكنون به ورزش نياز داريم و نه فقط به عنوان يك وضعيت قلبي و بهداشتي ، اكنون بايد آن را براي سلامتي رواني خود انجام دهيم. اكنون اين بار در همه قلمروهاي ما سنگين است. "

و ارائه شده اند حتي پيچيده تر، با " فرقه مانند " گروه پديده ورزش مانند SoulCycle، "ذهن آگاهي" كلاس يوگا تركيبي، آروماتراپي و صداهاي، و لوكس سالن هاي ورزشي مانند اعتدال ارائه خدمات اضافي مانند مهد كودك و فضاي كاري.

اما اين پيش كوويد بود. در حال حاضر ، با بسته شدن سالن هاي ورزشي و محدوديت هاي فراوان ، همه در حال نوآوري هستيم. مربيان تناسب اندام سريعاً به صورت آنلاين حركت مي كنند ، كلاس هاي يوگا به زوم رفته اند و فروش تجهيزات ورزشي و بارگيري برنامه هاي بدنسازي همه در حال افزايش است . به عنوان مثال ، بين ژانويه و مارس در ايالات متحده ، با شروع فعال شدن قفل ، ميزان فروش تجهيزات تناسب اندام 55 درصد افزايش يافته است. برخي از سالن هاي بدنسازي حتي در هنگام بروز همه گيري برنامه هايي را براي تجهيزات خود در نظر گرفته اند - وام دادن ماشين آلات به اعضاي با هزينه .

استارك ، استاد دانشگاه ليدز ، فكر مي كند هنوز هم زود است كه بگوييم آيا coronavirus مي تواند منجر به رونق جديد تمرين در خانه شود. او فكر مي كند كلاس هاي آنلاين جديد به موضوعي مي پردازند كه قبلاً در تناسب اندام خانگي وجود نداشت ، اما معتقد است كه ممكن است فريب ورزشگاه در طولاني مدت قوي تر شود.

"سالن هاي بدنسازي نقش كاملاً متفاوت اجتماعي را بر عهده دارند. آنها مكانهايي هستند كه تمرين هاي انجام شده توسط افراد مي توانند جمعي و رقابتي باشند. " "هنگامي كه قفل قفل تمام شد و پس از آن به پايان رسيد ، خيلي بيشتر محتمل است كه مردم براي بازيابي مجدد روابط حياتي اجتماعي ، انساني كه براي ورزش بسياري از افراد ضروري است ، به ورزشگاهها و ميادين ورزشي بروند."


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۱:۵۰ توسط:nasim موضوع:

كل توليد پنبه تايلند كمتر از 1 درصد از كل تقاضا است

مقدمه

تايلند يكي از كشورهايي است كه از زنجيره بالادست تا پايين دست در زنجيره كامل صنعت نساجي شركت مي كند . اين كشور داراي صنايع بزرگ ، متوسط ​​و كوچك براي الياف مصنوعي و همچنين الياف طبيعي است. توليد كنندگان تايلندي با افزايش تكنولوژي و ماشين آلات مدرن بيشتر روي توليد داخل نخ و پارچه پنبه متمركز شده اند .

تايلند مطابق با استانداردهاي اتحاديه اروپا و ايالات متحده از روشهاي پردازش مرطوب سازگار با محيط زيست است. توليد كنندگان از مواد شيميايي استفاده مي كنند كه براي انسان يا براي محيط زيست مضر نيست. محققان اين كشور در دنياي صنعت نساجي و مد بسيار شناخته شده اند و در حال توسعه نوآوري هايي از قبيل پارچه هاي ضد باكتريايي ساخته شده از پلي استر مخلوط شده با پودر زغال چوب نارگيل ، كت هاي نظارت بر ضربان قلب ، كاپشن هاي خورشيدي ، جوراب نايلون ضد باكتري ورقهاي تختخواب ضدباكتريايي / ضد گرد و غبار / پوشش گياهي پوشيده از گياهان و كتهاي مخصوص هوا بسيار سرد.

توليد پنبه

توليد پنبه در تايلند قابل توجه نيست زيرا بازده نسبت به بازده ساير محصولات زراعي مانند ذرت جذاب نيست. كل توليد پنبه در كشور كمتر از يك درصد كل تقاضا است. دولت تايلند از توليد پنبه حمايت نمي كند و هيچ نوع مشوق براي كشاورزان ايجاد نمي كند. همچنين ، مزارع كليه انواع گياهان تراريخته (بيوتكنولوژي) از جمله پنبه در كشور ممنوع شده است. از آنجا كه توليد پنبه در كشور بسيار مهم نيست ، توليد كنندگان نخ و پارچه نخي بيشتر در واردات پنبه جهت مصارف داخلي و صادرات متمركز شده اند.

آمار پنبه تايلندواردات و صادرات پنبه

واردات پنبه از تايلند 255830 تن در من (سال بازاريابي) 2018/19 بود، از 250170 تن در من 2017/18 با نرخ رشد 2.26 درصد افزايش يافت. پيش بيني مي شود در انتظار پيش بيني افزايش تدريجي توليد نخ و پنبه مخلوط نخ در MY 2021/22 با 269.56 هزار تن با CAGR 1.76 درصد از MY 2018/19 افزايش يابد. كل مصرف پنبه داخلي در كشور در MY 2018/19 255.83 هزار تن بوده و پيش بيني مي شود در MY 2021/22 با CAGR 1.95 درصد از MY 2018/19 تا 271.06 هزار تن حركت كند.

اين رشد كندتر تجارت پنبه در راستاي رشد كندتر اقتصادي انتظار مي رود كشور در MY 2019/20 باشد. براساس گزارش بانك تايلند ، رشد اقتصادي اين كشور در سال 2019 با 3.80 درصد نسبت به پيش بيني قبلي 4 درصد تغيير يافته است. اين به دليل كاهش رشد صادرات ناشي از كندتر اقتصاد جهاني ، كمتر از رشد اقتصادي 4.10 درصدي سال 2018 بود. علاوه بر اين ، انتظار مي رود اقتصاد تايلند در سال 2020 3.90 درصد رشد كند كه هنوز كندتر از رشد اقتصادي در سال 2018 است. بنابراين ، صادرات پنبه تايلند قابل توجه نيست.

واردات پنبه توسط كشورهاي تأمين كننده

ايالات متحده ، برزيل و استراليا عمده ترين توليد كنندگان پنبه به تايلند هستند. كل واردات پنبه از آمريكا در MY 2018/19 90.29 هزار تن بوده است و پيش بيني مي شود در MY 2021/22 با CAGR 8.50 درصد با حداكثر 115.33 هزار تن حركت كند. پيش بيني مي شود واردات پنبه از ايالات متحده افزايش يابد زيرا كارخانجات ريسندگي در مقياس متوسط ​​تنوع توليد نخ پنبه را از نخهاي درشت به نخهاي متوسط ​​و ريز ريز شروع كرده اند و نخهاي درشت شمارش داخلي نمي توانند با نخ وارداتي رقابت كنند.

ماشين آلات صنعت نساجي تايلند

نخ پنبه 30 تا 40 درصد از كل توليد نخ هاي كشور را به خود اختصاص داده و انتظار مي رود در آينده همواره رشد كند. نخ پنبه اي كه در سال 2018 توليد شد 287.14 هزار تن بود و پيش بيني مي شود از 2018 تا 309.22 هزار تن با CAGR 2.50٪ افزايش يابد.

افزايش مداوم توليد نخ پنبه نشانگر بازگشايي كارخانه هاي نخ ريسي قبلاً بسته است. براساس اعلام وزارت كار صنايع صنعتي تايلند ، تعداد كارخانجات ريسندگي عملياتي در نيمه دوم سال 2018 به 166 كارخانه افزايش يافته است كه در مقايسه با 161 كارخانه در مدت زمان مشابه در سال 2017 است.

هند ، چين و ويتنام عمده ترين تامين كننده نخ هاي پنبه اي براي تايلند هستند كه در كنار هم تقريباً در حدود 30/32 درصد از كل نخ پنبه وارد شده در اين كشور در MY 2018/19 كمك كرده اند. نخ پنبه وارداتي از هند و ويتنام در MY 2018/19 به ترتيب 18،072.92 هزار تن و 7،934.23 هزار تن بوده است و پيش بيني مي شود در MY 2021/22 با CAGR 18.50 درصد و 22.50 درصد رشد داشته باشد. به ترتيب از MY 2018/19.   

صادرات نخ پنبه

چين ، كره جنوبي و ژاپن مهمترين مقاصد صادراتي نخ پنبه اي براي تايلند هستند كه در مجموع 82.89 درصد از كل نخ پنبه صادر شده از اين كشور را تشكيل مي دهند. نخ پنبه اي كه از كشور صادر مي شود به دليل افزايش توليد و صادرات پارچه پنبه و پوشاك كاهش يافته است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۵:۲۸ توسط:nasim موضوع:

بيماري همه گير كرونويروس و قفل ناشي از آن

بيماري همه گير كرونويروس و قفل ناشي از آن براي بسياري از افراد با مشكلات سلامت روان مشكلاتي ايجاد كرده است. در اينجا دو جوان به نام هاي ليزي ناتوت از واتفورد و برتي كمپبل ، دانش آموز در آبردين ، ​​شرح مي دهند كه چگونه اين افراد روي آنها تأثير گذاشته است.

ليزي ناتو تصويرگر 22 ساله اي است كه با افسردگي زندگي مي كند:

براي من ، افسردگي احساس مي كند گربه من رودني روي سينه من نشسته است. او چند روز در آنجا مي نشيند و حركت نمي كند. او به طرز چشمگيري سنگين است اما به گونه اي نيست كه من را از انجام كارها منع كند - كمي شبيه كودك در يك تيركمان. دليل اين امر آن است كه من آن چيزي را دارم كه به عنوان افسردگي با عملكرد بالا شناخته شده است. اما در طي آن روزها چيزهاي كوچك مي تواند مرا گريه كند و احساس نااميدي كنم.

من در اين زمان عجيب و آشفته و منتظرم منتظر بوده ام كه افسردگي من به وجود بيايد و اين هفته سرانجام آن را داشته باشد.

احساس چيزهايي كه از كنترل من خارج هستند و ناتوان بودن از فرار از يك وضعيت ، مي تواند به هر حال احساس اضطراب و افسردگي كند و به نظرم وزن اين بيماري همه گير و ميزان زندگي من در فقط سه هفته تغيير كرده است ، ناگهان زياد شده است.

مانند بسياري از مردم ، من به تازگي سوار امواج اتفاقات جهان شده ام بدون اينكه واقعاً حس كنم در مورد آن ، تا الان پردازش نكرده ام. من نمي توانم براي شغل اقدام كنم يا به فكر آينده ام باشم يا زندگي ام را پيشرفت كنم و اين چيزي است كه بعضي اوقات مرا ترساند. فكر مي كنم "هر كاري كه انجام مي دهم چيست؟"

روزهاي دانشگاه من ناگهان تمام مي شود و مجبور شدم از خانه اي كه اجاره كرده ام با سه بهترين دوستم - سيستم پشتيباني من - بيرون بروم. من تنها كسي بودم كه وقتي خداحافظي كرديم از يكديگر گريه نكردم. من فقط احساس بي حسي كردم - خوب ، اما مصنوعي خوب است.

البته ، من احساس غم و اندوه بسيار عميقي داشتم ، اما مثل اين بود كه مغزم وارد حالت دفاعي شود. اكنون من با پدر و مادر ، برادر و خواهرم در خانه برگشتم. خانه مكاني عجيب و غريب براي من است زيرا اين موضوع را به من يادآوري مي كند كه چند سال پيش سلامت رواني من واقعاً بد بود.

افسردگي من ناشي از PTSD است و احتمالاً تا آخر عمر بر من تأثير خواهد گذاشت. اما اين چيزي است كه من ياد گرفته ام كه به آثار هنري مثبت دامن بزنم.
اميدوارم با گذشت اين بيماري همه گير ، احساسات منفي من راجع به خانه جايگزين احساسات مثبت و گرم شود زيرا همه ما از يكديگر حمايت كرده ايم. من به شبهاي تخته بازي كه بايد براي گذر زمان و وعده هاي غذايي كه در باغ با هم غذا مي خورديم خواهيم پرداخت. خانواده من شگفت انگيز هستند و من خوشبختم كه در يك محيط امن با آنها هستم.

از زمان قفل شدن ، من به تعداد زيادي گل و نور مي كشيدم زيرا اين يادآوري است كه بهار هنوز شكوفا است و جهان همچنان در حال طي كردن است. من زيبايي را در مواردي كه قبلاً از آن استفاده مي كردم مي دانم. من واقعاً منتظر غروب خورشيد هستم ، وقتي كه پيش از اين هرگز به دنبالش نبودم زيرا مي خواهم خيلي مشغول كار يا كار باشم.

من به مسيرهاي كانال خاموش و آرام كه به طور عادي با خانواده ها چيده مي شود نگاه مي كنم و پوكي ، آرامش را مي گيرم.

اين قفل شدن به من زمان زيادي براي تأمل در خودم داده است - اكنون سرعت زندگي من كندتر است. اما مي دانم همه خوش شانس نيستند. بيشتر ذهن من با فكر كردن در مورد بيماري همه گير است - فقط چيزهاي مهم در حال حاضر مهم هستند و چيزهاي كوچك ديگر نيست.

البته آرزو مي كنم كه اصلاً افسردگي نداشته باشم. اما من ياد مي گيرم كه مثل يك گربه من سلام و احوالپرسي كنم. و هنگامي كه اين دوره از افسردگي مي گذرد ، نور اطراف من بسيار درخشان تر از گذشته مي شود.

برتي كمپبل ، 23 ساله در دومين سال تحصيلات خود در رشته شيمي در دانشگاه آبردين است. وي سابقه آسيب در خود و افسردگي را دارد و در اتاق هاي دانشگاه خود در حال گذراندن تعطيل است.

سخت است كه همه دوستانم به خانه خود بروند و خانواده هايشان در حالي كه من در اينجا در اسكان دانشگاه خود گير كرده ام ، بيفتند. تمام مناطق عمومي قفل شده است. احساس خوشبختي مي كنم كه دوست پسرم در اينجا با من ماند و ما در حال انزوا هستيم.

من از 17 سالگي با پدر و مادرم زندگي نكرده ام و با هيچ كدام از آنها رابطه اي ندارم كه بازگشت به آنجا گزينه اي خواهد بود.

دانشگاه من دو هفته قبل از شروع قفل بسيار ناگهاني تعطيل شد و از آن زمان هيچ انگيزه اي براي ادامه تحصيل ندارم چون ديگر امتحان نداريم و احساس مي كنم تمام كارهايي كه اين ترم انجام داده ام بي معني است. .



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۶:۰۲ توسط:nasim موضوع:

آسمان خراش هاي كلاسيك نيويورك را تعريف مي كند. يك تور مجازي بگيريد.

اين استعاره براي Manhattan ، مترادف براي "مردان ديوانه" ، نقطه اوج مدرنيسم midcentury نيويورك است. اين كاخ برخي از عمارتهاي مسكوني اين شهر را با كاخهاي شركتي در شيشه هاي آبي و برنز به ارمغان آورد. پارك خيابان دانشكده معماري اصطلاح منتقد آدا لوئيز Huxtable به كار به تعريف خط افق پس از جنگ "براق و براق"، كه نقل مكان كرد مفهوم ظرافت است، او به عنوان آن را از داخلي قرار داده است، "به زندگي حرفه اي، از خانه آپارتمان به ساختمان اداري. "


در طول coronavirus ، نيويورك تحمل مي كند و منتظر است. اين آخرين ورود در مجموعه اي از (پيوسته و ويرايش شده) در اطراف شهر با معماران و سايرين ، اولين مورد از دو كاوش ، شبيه رشومون ، برخي از معروف ترين آسمان خراش هاي ميانه شهر و نشانه هاي تجاري است. مانند نقاشي ها يا مردم ، هيچ راه صحيحي براي نگاه به ساختمان ها يا شهر وجود ندارد. اين دو مسير ديدگاه هاي مختلفي دارند ، يك معمار در آن زمان يك مهندس است.


آنابل سلدورف پس از عاشق شدن در برج هاي پارك آويز به عنوان يك نوجوان ، از آلمان به نيويورك نقل مكان كرد. وي اين شركت در سال 1988 ساختمان معماري سلدورف را تأسيس كرد. اين شركت خانه تاريخي ميلر را در خيابان پنجم به Neue Galerie تبديل كرده است ، مركز بازيابي مواد Sunset Park را در بروكلين طراحي كرده است و هم اكنون در حال گسترش مجموعه Frick است.


در حالي كه نيويوركي ها خود قرنطينه مي كنند ، من پياده روي ها را تقريبا از طريق تلفن انجام مي دهم . آنها همچنين در نظر گرفته شده اند كه تقريباً مصرف شوند. خانم سلدورف راهپيمايي را در امتداد پارك خيابان با يك راهپيمايي كوتاه به آنچه كه قبلاً مركز سيتريكورپ ناميده مي شد ، مسدود كرد. او پيشنهاد داد كه ما در خيابان 52 در پلاك گرانيت صورتي جلوي ساختمان Seagram ، مونولييت برنز طبقه دار از 1958 توسط ميس وان دره روه و فيليپ جانسون "ملاقات" داشته باشيم.



او چه نوع معمار بود؟

بيشتر فضاي داخلي. مدرنيست در آلمان نياز فوري به شكسته شدن با گذشته وجود داشت ، بنابراين تقريباً هر معمار پس از جنگ يك مدرنيست بود. اما ساختمانهاي بلند فلزي مانند Seagram هنوز در آنجا مرسوم نبودند. كلن ، جايي كه ما در آن زندگي مي كرديم ، در طول جنگ جهاني دوم به زباله ها كاهش يافته بود ، و سرعتي كه با بازسازي آن ساخته شده بود ، آن را به مكاني زشت و متراكم تبديل كرد. در مورد عدم برنامه ريزي و معماري با كيفيت بسيار ناراحت كننده بود.

بنابراين خيابان خيابان برعكس به نظر من رسيد. نوعي هوش داشت. تخته سنگي تميز بود

در وسط شهري كه در دهه 70 بسيار هيجان انگيز بود اما درهم و برهم بود.

نيويورك مكان سختي بود. اما اين دوگانگي ، تضاد ، باعث شد كه من حتي بيشتر عاشق شوم. من از نحوه چگونگي وجود اين دو شرط به طور همزمان ، چاله ها و نقاشي هاي ديواري و بوم باكس ها به همراه برج هاي درخشان و قهرمانانه خيابان پارك ، مانند Seagram ، با ظرافت و سلسله مراتب خود خسته شده ام.
منظورت از سلسله مراتب چيست؟

يك مثال ساده ، اگر از پلازا عبور كنيم و به سقف معرق خاكستري سايبان ورودي و لابي نگاه كنيم ، مي بينيد كه چگونه Seagram نوعي سلسله مراتب از مواد را تنظيم مي كند. ميس ها مي توانستند همه چيز را در تراورتن پوشانده باشند ، اما تضاد با موزائيك باعث بهبود بخشيدن به ساختمان مي شود ، باعث شده است كه مرمر از لوكس تر به نظر برسد. ساختمان همه چيز در مورد اين اصلاحات است. من مي دانم كه چگونه ميس آنها را از سالهاي قبل ، وقتي كه شركت خود را شروع كردم ، آنها را گرد هم آورد. دومين شغلي كه گرفتم نوسازي دفاتر دايملر بنز در طبقه 30 ساينار بود.
چقدر كارمايي

اين چيزي است كه من احساس كردم. معلوم شد كه هيچ چيز در ساختمان خيلي جزئي نيست كه ميس به طور كامل فكرش را نكرده باشد. اين معماري نيست كه نظر شما را بپرسد. امروز ما در مورد اينكه آيا معماري باعث استقبال مردم مي شود صحبت مي كنيم. اين يك سوال خوب است كسي مي تواند استدلال كند كه Seagram نمايانگر برعكس است ، نوعي اقتدارگرايي.

من نمي دانم كه مي توانم با آن مخالف باشم. هر مستاجر در Seagram مجبور است درمان سقف خود را تجويز كند - يك شبكه 4 در 4 آلومينيومي از ورق هاي Mylar كه با يك نوع لامپ هاي فلورسنت روشن مي شوند. با گذشت سالها ، مستاجرين سعي در نصب لامپهاي رنگي داشتند اما پليس Seagram هميشه به منظور جلوگيري از متوقف شدن آنها در اين حوالي حضور دارد. وقتي شبانه رانندگي مي كنيد ، اين منطق را مي بينيد كه تمام طبقات مختلف به يك شكل روشن مي شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۳:۱۹ توسط:nasim موضوع:

چگونه پرندگان مغزهاي بزرگ را تكامل مي دهند

يك تيم بين المللي زيست شناسان تكاملي و ديرينه شناسان تكامل مغز مرغي را با استفاده از مجموعه اي گسترده از حجم مغز از دايناسورها ، پرندگان منقرض شده مانند Archeopteryx و Great Auk و پرندگان مدرن بازسازي كرده اند .

اين مطالعه ، كه امروز به صورت آنلاين در مجله Current Biology منتشر شد ، نشان مي دهد كه قبل از انقراض انبوه در پايان دوره كرتاسه ، پرندگان و دايناسورهاي غير پرندگان اندازه مغزهاي نسبي مشابه داشتند. پس از انقراض ، رابطه پوسته پوسته شدن مغز و بدن به طرز چشمگيري تغيير يافت زيرا برخي از پرندگان تحت تابش انفجاري قرار گرفتند تا فضاي اكولوژيكي را كه توسط گروههاي منقرض شده مجدداً اشغال كرده است.

دكتر دانيل كسپكا ، مربي علوم در موزه بروس و نويسنده اصلي اين تحقيق مي گويد: "يك شگفتي بزرگ اين بود كه انتخاب اندازه كوچك بدن به عنوان يك عامل اصلي در تكامل پرندگان بزرگ مغز است." "بسياري از خانواده هاي پرنده موفق با كوچك شدن به اندازه هاي كوچكتر بدن مغزهاي بزرگ نسبتاً بزرگي ايجاد كردند در حالي كه اندازه مغز آنها نزديك به اجداد بزرگترشان باقي مانده است."

به منظور درك نحوه تغيير مغز پرندگان ، تيمي از 37 دانشمند از داده هاي CT اسكن براي ايجاد اندوكاست (مدل هاي مغز مبتني بر شكل حفره جمجمه) صدها پرنده و دايناسور استفاده كردند كه آنها را با يك بانك اطلاعاتي بزرگ موجود تركيب كرد. اندازه گيري مغز از پرندگان مدرن آنها سپس سنجش ميزان سنجش مغز بدن: نحوه اندازه گيري اندازه مغز با اندازه بدن.

دكتر امي بالانوف ، مؤلف دانشگاه جانز هاپكينز ، مي گويد: "هيچ خط مشخصي بين مغز دايناسورهاي پيشرفته و پرندگان بدوي وجود ندارد." "پرندگاني مانند emus و كبوتر داراي همان اندازه مغز هستند كه انتظار دايناسور تروپود را با همان اندازه بدن داريد ، و در واقع برخي از گونه ها مانند moa داراي مغزهاي كوچكتر از حد انتظار هستند."

دو گروه از پرندگان با اندازه مغز واقعاً استثنايي نسبتاً به تازگي تكامل يافته اند: طوطي ها و تاج ها (كلاغ ها ، غارها و خويشاوندان). اين پرندگان ظرفيت شناختي فوق العاده اي از جمله توانايي استفاده از ابزار و زبان و به ياد آوردن چهره هاي انسان را نشان مي دهند. مطالعه جديد نشان مي دهد كه طوطي ها و كلاغ ها ميزان بسيار بالايي از تكامل مغز را نشان مي دهند كه ممكن است به آنها در دستيابي به چنين اندازه هاي متناسب مغزي بسيار كمك كرده باشد.

دكتر ن. آدام اسميت ، نويسنده سخنگوي دكتر ندام آدام اسميت ، از موزه زمين شناسي كمبل در دانشگاه Clemson اظهار داشت: "چندين گروه از پرندگان بالاتر از ميزان متوسط ​​تكامل اندازه مغز و بدن هستند." "اما كلاغ ها واقعاً از نمودار نيستند - آنها از همه پرندگان ديگر پيشي گرفتند. نتايج ما نشان مي دهد كه فراخواندن كسي" پرنده "است كه در واقع كاملاً تعارف است!"

دكتر جروين سامرز ، از دانشگاه استوني بروك ، مي گويد: "كلاغ ها اصلي ترين پادشاهي پرندگان هستند." "آنها مانند اجداد ما ، با افزايش اندازه بدن و اندازه مغز در همان زمان ، مغزهاي انبوهي را تكامل مي بخشند ، در حالي كه افزايش اندازه مغز حتي با سرعت بيشتري اتفاق مي افتد."


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۹:۰۶ توسط:nasim موضوع:

ربات هاي متلاطم از تصادفات ، گرفتاري ها جلوگيري مي كنند

براي اينكه وسايل نقليه خود رانندگي به يك واقعيت روزمره تبديل شوند ، آنها بايد بدون خطر تصادف و يا ايجاد ترافيك غير ضروري ، ايمن و بي عيب و نقص در يكديگر حركت كنند.

براي كمك به اين امر ، محققان دانشگاه شمال غربي اولين الگوريتم غيرمتمركز با ضمانت بدون برخورد و بن بست را توسعه داده اند.

محققان اين الگوريتم را در شبيه سازي 1.024 روبات و بر روي ازدحام 100 روبات واقعي در آزمايشگاه آزمايش كردند. روبات ها با اطمينان ، ايمن و كارآمد همگرا مي شوند تا در كمتر از يك دقيقه يك شكل از پيش تعيين شده را تشكيل دهند.

مايكل روبنشتاين ، شمال غربي ، كه هدايت اين تحقيق را انجام مي داد ، گفت: "اگر وسايل نقليه خودمختاري زيادي در جاده هستيد ، نمي خواهيد كه آنها با يكديگر برخورد كنند يا در بن بست گير كنند." "با درك چگونگي كنترل روبات هاي ازدحام ما براي شكل دادن اشكال ، مي توانيم نحوه كنترل ناوگان هاي وسايل نقليه خودمختار را به دليل تعامل با يكديگر درك كنيم."

اين مقاله در اواخر همين ماه در مجله IEEE Transactions on Robotics منتشر خواهد شد. روبنشتاين ليزا ويسنر اسليواكا و بنيامين اسليوكا استاد علوم كامپيوتر در دانشكده مهندسي مك كورميك در شمال غربي است.

مزيت ازدحام ربات هاي كوچك - در مقابل يك ربات بزرگ يا ازدحام با يك ربات سرب - عدم وجود يك كنترل متمركز است كه مي تواند به سرعت تبديل به يك نقطه اصلي شكست شود. الگوريتم غير متمركز روبنشتاين به عنوان يك ايمن از شكست عمل مي كند.

روبنشتاين گفت: "اگر سيستم متمركز شده و يك روبات متوقف شود ، تمام سيستم از كار مي افتد." "در يك سيستم غيرمتمركز ، هيچ رهبري وجود ندارد كه به همه روبات هاي ديگر بگويد چه بايد بكنند. هر ربات تصميمات خود را مي گيرد. اگر يك ربات در يك ازدحام ناكام باشد ، ازدحام هنوز مي تواند كار را انجام دهد."

هنوز هم روبات ها براي جلوگيري از برخورد و بن بست بايد هماهنگي لازم را انجام دهند. براي انجام اين كار ، الگوريتم زمين زير روبات ها را به عنوان يك شبكه مشاهده مي كند. با استفاده از فناوري مشابه GPS ، هر ربات از محل قرار گرفتن در شبكه آگاه است.

قبل از تصميم گيري در مورد مكان جابجايي ، هر ربات از سنسورهايي براي برقراري ارتباط با همسايگان خود استفاده مي كند و تعيين مي كند فضاهاي اطراف اين شبكه خالي است يا اشغال نشده است.

روبنشتاين گفت: "اين روبات ها از انتقال به يك نقطه تا زماني كه آن مكان آزاد نباشد ، امتناع مي ورزند و تا زماني كه بدانند هيچ روبات ديگري در همان نقطه حركت نمي كند." آنها مراقب هستند و فضايي را زودتر از وقت خود رزرو مي كنند. "

حتي با وجود اين همه هماهنگي دقيق ، روبات ها هنوز هم مي توانند به سرعت ارتباط برقرار كرده و به سرعت شكل بگيرند. روبنشتاين با نگه داشتن روبات ها در كم بينايي اين كار را انجام مي دهد.

روبنشتاين توضيح داد: "هر ربات فقط مي تواند سه يا چهار نزديكترين همسايه خود را حس كند." "آنها نمي توانند در كل ازدحام ببينند ، كه باعث مي شود مقياس سيستم آسان تر شود. روبات ها براي تصميم گيري بدون اطلاعات جهاني به صورت محلي تعامل مي كنند."

به عنوان مثال ، در ازدحام روبنشتاين ، 100 روبات مي توانند با هم هماهنگ شوند تا در طي يك دقيقه يك شكل ايجاد كنند. در برخي رويكردهاي قبلي ، ممكن است يك ساعت كامل طول بكشد. روبنشتاين تصور مي كند كه الگوريتم وي مي تواند در ناوگان ماشينهاي بدون راننده و در انبارهاي خودكار استفاده شود.

وي گفت: "شركت هاي بزرگ داراي انبارهايي با صدها ربات هستند كه وظايفي مشابه آنچه روبات هاي ما در آزمايشگاه انجام مي دهند ، دارند." آنها بايد اطمينان حاصل كنند كه روبات هاي آنها با هم برخورد نمي كنند اما در اسرع وقت حركت مي كنند تا به جائي برسند كه در نهايت آنها يك شيء به يك انسان بدهند. "


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۲:۵۷ توسط:nasim موضوع:

سلبريتي هايي كه براي ارسال عكس از خودشان شكايت كرده اند

جنيفر لوپز آخرين مشهوري است كه به دليل نقض حق چاپ توسط Paparazzi شكايت كرده است. J.Lo عكسي از خودش در رسانه هاي اجتماعي منتشر كرد اما گفته مي شود كه علي رغم اينكه عكسي از اوست ، مجوز قانوني براي اين كار را ندارد. هنوز گيج شده؟

ا

ما او تنها نيست. در سالهاي اخير ، تعدادي از افراد مشهور به همين اتهامات شكايت شده اند. شايد عجيب به نظر برسد كه paparazzi ها ، كه دائماً در بالاي سكه ها هستند ، كساني هستند كه براي استفاده از تصاويرشان شكايت مي كنند. اما رسانه هاي اجتماعي لايه اي اضافي از پيچيدگي در قانون حق چاپ را به آن افزوده اند ، بنابراين هنوز بايد روزهاي اوليه براي درك آنچه در آينده اتفاق مي افتد ، آغاز شده است.

افراد مشهور مختلفي تحت تأثير اين موج از "ترولينگ كپي رايت" قرار گرفته اند ، از جمله جيجي حديد ، آريانا گراند و خولو كارداشيان ، و آنها براي ابراز نارضايتي خود به رسانه هاي اجتماعي رفته اند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۴:۲۰ توسط:nasim موضوع: