باخبر باش باخبر باش .

باخبر باش

جايگزيني يا بازپس گيري: برزيل مترقي بر سرنوشت پيراهن هاي زرد معروف تقسيم مي شود

اين قابل تشخيص ترين نماد هويت برزيل است: پيراهن زرد قناري نمادي كه در آن غول هاي فوتبالي مانند پله و ريوالدو به ملت كمك كردند تا بتواند در پنج جام جهاني ركورددار شود.

اما پيراهن مشهور جهان نيز به نمادي از حق راديكال رئيس جمهور جير بولسونارو تبديل شده است ، و گروهي از دوستداران ورزش هم اكنون خواستار برچيده شدن آن هستند و با يك كمربند پارتيزني جايگزين مي شوند.

"ژائو كارلوس Assumpção ، نويسنده و فيلمساز پيشرو اين كمپين گفت:" ما با يك دولت وحشتناك كه پرچم ما را سرقت كرده است ، در يك وضعيت وحشتناك قرار داريم. "

 

Assumpção ، نويسنده تاريخچه seleção مخلوط برزيل به نام Deuses da Bola (خدايان توپ) ، خواستار اين است كه كشورش دوباره پيراهن سفيد و آبي را كه تا سال 1950 از آن استفاده كرده بود دوباره آغوش خود بگيرد ، زماني كه يك شكست نهايي ويرانگر جام جهاني به اروگوئه تبديل شد. راه را براي پذيرش canarinho هموار كرد .

Assumpção گفت: "اين از دست دادن يك فاجعه ملي بود - و مردم شروع به اين باور كردند كه پيراهن سفيد بد شانسي را بد آورده است ،" گفت: اكنون زمان مناسب براي برگرداندن آن بود.

چندين سال در سمت چپ پيراهن زرد را پس از تصويب آن توسط معترضين از استيضاح بسيار جنجالي Dilma Rousseff در سال 2016 ، پيراهن زرد پوشانيد.

اما در زير بولسونارو - كه وفادارانش كانارينو را به تظاهرات مي پوشانند و پرچم هاي زرد و سبز برزيل را از بالكن هاي خود آويزان مي كنند تا از خود گذشتگي نشان دهند - اين نااميدي ها به ارتفاعات جديد رسيده اند.

لوكاس جوستينينو ، 36 ساله ، فيلمساز سائوپائولو ، كه همچنين مي خواهد پيراهن زرد روشن را تكه تكه كند ، گفت: "هميشه فكر مي كردم پرچم ما و رنگ هاي ما بسيار زيبا هستند. اما براي من اكنون آنها نمادي از عدم تحمل ، جهل سياسي ، حتي فاشيسم هستند."

Assumpção گفت كه او منزجر شده است براي ديدن Bolsonarista تندروها پوشيدن پيراهن به تظاهرات فاصله ضد دموكراتيك و ضد اجتماعي در طول بيماري همه گير كوروناويروس، كه بيش از 65،000 برزيلي كشته است.

" Bolsonaristas يك سري از مسائل ديوانه و ضد دموكراتيك حمايت كنند. آنها مي خواهند كنگره را تعطيل كنند ، آنها به متخصصان بهداشت و روزنامه نگاران حمله كرده اند. و فكر مي كنم ما به جايي رسيده ايم كه ديگر نمي توان اجازه ادامه اين كار داد. " "براي من اين يك جنبش فاشيستي است و آنها از پرچم برزيل و رنگ هاي برزيل استفاده مي كنند."

همه برزيلي هاي مترقي ، عليرغم عصبانيت در حملات بولسونارو به محيط زيست ، حقوق بشر ، دموكراسي و اخيراً واكنش بين المللي وي به Covid-19 را محكوم نكرده اند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۳۰:۱۱ توسط:nasim موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :