باخبر باش باخبر باش .

باخبر باش

چرا بايد مهاجرت كرد؟

به دليل خواندن كتابي به همين نام از جامبا لاهيري ، با زواياي خاصي از مهاجرت روبرو شدم و در پاراگراف بعدي كتابي را توضيح مي دهم كه بخشي از موضوع داستان را آشكار مي كند ، بنابراين اگر مي خواهيد كتاب را بخوانيد ، اين پاراگراف را نخوانيد.

كتابي در مورد يك زوج جوان بنگالي كه براي تحصيل به ايالات متحده مهاجرت كرده اند. اين كتاب به مشكلات و مشكلاتي كه زوجين از زمان ورودشان به ايالات متحده متحمل شده اند مي پردازد ، بنابراين شما با شخصيت هاي داستان همسو مي شويد و احساسات مشابهي را تجربه مي كنيد. اختلافات فرهنگي ، تفاوت در لباس ، اختلاف در اعتقادات ، تفاوت در اعتقادات و سنت هاي ديني ، فاصله از خانواده ، تولد فرزندان دور از خانواده و غيره اين مقاله ابتدا به مشكلات زوج بنگالي و سپس مشكلاتي كه كودكان از كودكي تا نوجواني به دليل دوگانگي فرهنگ خانواده با مدرسه و جامعه اي كه در آن رشد كرده اند ، مواجه است ، مي پردازد.

 



به عنوان فردي كه قبلاً بارها به مهاجرت فكر كرده بود ، پس از خواندن كتاب ، تصميم گرفتم دوباره در اين زمينه تحقيق و مطالعه كنم. در نتيجه ، با جستجوي مهاجرت + پيوست ، به متنهاي محل رشد مهارتهاي خود اشاره كردم و سپس به وب سايت محمد رضا شعبانعلي ، جايي كه چند قسمت از پادكست راديوي خانگي را مرور كردم (موضوع اين پادكست در مورد مهاجرت و تجربه افراد در هنگام مهاجرت و پس از آن است. من هزينه آن را پرداخت كردم. من خلاصه اي از آنچه در اينجا خوانده و شنيده ام را در چندين قسمت مي نويسم.




البته مهاجرت فقط مهاجرت از يك مكان به مكان ديگر نيست و لزوماً در خارج از ايران نيست ، بلكه ترك كار ، شهر ، زندگي و ... نيز مي تواند مهاجرت محسوب شود. (قبلاً چندين بار روي اين حساب ارسال كردم). به نظر من ، مهاجرت مزايا و معايب خود را دارد و از مزاياي آن مي تواند خارج شدن از منطقه امن و ايجاد تغييرات و تجربيات جديد باشد. از نقاط ضعف آن مي توان به آوارگي ، اختلافات فرهنگي و مشكلات ناشي از مهاجرت اشاره كرد ...

"ترك و مهاجرت يكي از دشوارترين و پرهزينه ترين تصميمات زندگي ماست كه بارها و بارها با آن روبرو مي شويم. گاهي اوقات ، ترك يك محيط يا موقعيت مي تواند آغازي براي از دست دادن همه چيز باشد ، و گاهي اوقات مي تواند آغاز" اين يك زندگي جديد "است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۵:۵۰ توسط:nasim موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :