باخبر باش باخبر باش .

باخبر باش

سازه هاي طبيعي موجود در مريخ

بلوك هاي ساختماني يافت شده  در مريخ

روز به روز ، از دست دادن يك واقعيت شگفت‌انگيز بسيار ساده است : از سال ۲۰۱۲ ، بشر يك اتومبيل هسته‌اي را به اندازه يك اس. يو. وي بر روي يك سياره ديگر مي‌راند .
اين شگفتي مهندسي ، كنجكاوي رو به رو ناسا ، در درك ما از سياره قرمز انقلابي ايجاد كرده‌است . و به خاطر rover متهور ، ما اكنون مي‌دانيم كه مريخ باستاني تركيبات كربن محور به نام مولكول‌هاي آلي - مواد خام كليدي براي زندگي است همانطور كه ما مي‌دانيم .
يك مطالعه جديد كه در روز پنج شنبه منتشر شد ، اولين مدرك قطعي براي مولكول‌هاي آلي بزرگ در سطح مريخ را نشان مي‌دهد ، فرآيندي كه در دهه ۱۹۷۰ با وايكينگ ناسا آغاز شد . تست‌هاي قبلي ممكن است به organics اشاره داشته باشند، اما حضور كلر در خاك martian اين تفسيرها را پيچيده كرده‌است .
نويسنده اصلي ، جنيفر Eigenbrode ، نويسنده برجسته در ناسا گودارد ناسا ، مي‌گويد : " وقتي شما با چيزي به اندازه يك رو ور در مريخ كار مي‌كنيد ، به نظر مي‌رسد كه ما در حال انجام كارهايي هستيم كه ممكن است زودتر درك شوند . من با گروهي فوق‌العاده از مردم در مريخ كار مي‌كنم ، و ما اين همه چيز را كشف كرديم ."
آخرين داده‌ها نشان مي‌دهند كه درياچه آبكي كه زماني حفره Gale مريخ را پر كرده بود شامل مولكول‌هاي آلي پيچيده حدود ۳.۵ ميليارد سال پيش بود . Hints از آن‌ها هنوز در صخره‌هاي نوك‌تيز sulfur كه از رسوبات درياچه حاصل شده‌اند ، حفظ شده‌اند . گوگرد ممكن است به حفاظت از organics كمك كرده باشد حتي زماني كه سنگ‌ها در معرض تابش و سفيد كننده مثل مواد شيميايي به نام perchlorates قرار داشتند .

 

مريخ

 

به خودي خود ، نتايج جديد نشان‌دهنده وجود شواهد براي زندگي باستاني در مريخ است؛ فرآيندهاي غير زنده ممكن است مولكول‌هاي يك‌سان را تسليم كنند . در حداقل ، اين مطالعه نشان مي‌دهد كه چگونه آثار of پيشين ممكن است تا قرن‌ها دوام بياورند - اگر اصلا ً وجود داشته باشند - و به اشاراتي در مورد اين كه مريخ پيما به كجا ممكن است به دنبال آن‌ها بگردد ، اشاره مي‌كند .
ساموئل Kounaves ، شيميدان دانشگاه تافتس و دانشمند سرپرستي اسبق NASA's Phoenix مريخ گفت : " اين يك يافته مهم است ، مكان‌هايي وجود دارند ، به خصوص زير سطحي ، كه مولكول‌هاي آلي به خوبي حفظ شده‌اند ."


فصل‌ها : متان


علاوه بر كربن قديمي ، كنجكاوي به whiffs كه امروزه در مريخ وجود دارد ، whiffs . در اواخر سال ۲۰۱۴ ، محققان با استفاده از اين اطلاعات ، اتمسفر مريخ را بو كشيد و در اواخر سال ۲۰۱۴ ، محققان با استفاده از اين اطلاعات نشان دادند كه متان - ساده‌ترين مولكول آلي - در اتمسفر مريخ حاضر است .
حضور متان در مريخ گيج‌كننده است ، چون فقط چند صد سال در يك زمان باقي مي‌ماند ، كه به اين معني است كه چيزي در سياره قرمز هميشه آن را پر مي‌كند ."
به علاوه ، رفتار مشاهده‌شده در مريخ عجيب و غريب است . در سال ۲۰۰۹ ، محققان گزارش دادند كه پره‌اي وصف‌ناپذير martian به طور تصادفي هزاران تن متان را در يك زمان منتشر مي‌كنند .

 

مريخ

 

آخرين مطالعه وبستر , كه امروز در علم منتشر شد , نشان مي‌دهد كه " مريخ " به صورت فصلي " نفس مي‌كشد " . در تابستان هر مريخ , غلظت متان موجود در اتمسفر حدود ۳۵۰ هزار مرتبه افزايش مي‌يابد . در زمستان امسال , اين تعداد نيز به مقدار ۳ تا ۶ ميليارد ريال در هر ميليارد است.
او مي‌گويد : " ما تغييرات فصلي در بسياري از مولكول‌ها در اتمسفر زمين نداريم , به طوري كه يك سياره داراي تغييرات فصلي در شيمي است . اين يك مشاهده شگفت‌انگيز است . "
وبستر و همكارانش حدس مي‌زنند كه متان از اعماق زمين مي‌آيد و نوسانات دمايي در سطح مريخ جريان آن را به سمت بالا خفه مي‌كند . در زمستان گاز مي‌تواند به صورت زير زمين در كريستال‌هاي يخ زده به نام يخ گير بيفتد كه ممكن است در تابستان ذوب شود و گاز را آزاد كند.


اما چه چيزي را تبديل به متان مي‌كند ? هيچ‌كس نمي‌داند .


ما واقعا ً مي‌توانيم بگوييم كه آيا اين متان كه امروز مي‌بينيم , محصول فعلي سرپانتيني شدن [ يك واكنش شيميايي بين سنگ‌هاي حاوي آهن و آب مايع ] يا فعاليت ميكروبي در برخي عمق است . " يا چيزي است كه از زمان باستان نگهداري مي‌شود . "
هنوز دنبال زندگي مي‌گشتند
كارشناسان اين دو مطالعه جديد را به عنوان نقطه عطف در نظر گرفته‌اند .
بتاني بل يك متخصص فيزيك نجومي مي‌گويد : " بسيار هيجان‌انگيز است زيرا نشان مي‌دهد كه مريخ امروز سياره‌اي فعال است . " " اين " سرد و مرده " نيست - احتمالا ً در لبه پرتگاه معلق است . "
اما وبستر و سايرين تاكيد كردند كه مطالعات خودشان شاهدي براي زندگي در مريخ نيستند : " مشاهدات ما نمي‌توانيم احتمال فعاليت بيولوژيكي را رد كنيم , [ اما ] اين يك تفنگ دودي براي آن نيست . "

براي رسيدن به پاسخ‌هاي محكم‌تر ، محققان بايد تجهيزات به مريخ بفرستند كه به اندازه كافي حساس است تا انگشت شستش را در مقياس‌هاي شيميايي تشخيص دهد . در زمين ، زندگي متان بيشتر و كم‌تر از واكنش‌هاي غير زنده اتان را به بار مي‌آورد . اگر محققان اين امضا را در مريخ مي‌ديدند ، اين مورد براي زندگي قوي‌تر مي‌شد .
ماموريت‌هاي آينده به ما كمك خواهند كرد . سفينه فضايي Agency's ExoMars با توجه به زمين در سال ۲۰۲۰ قادر خواهد بود تا بيش از ۶ متر پايين‌تر از زمين‌هاي بكر و بكر حفاري كند و نمونه‌ها را با مجموعه سازه‌اي خود مورد بررسي قرار دهد . و برنامه‌ريزي برنامه‌ريزي‌شده مارس ۲۰۲۰ ناسا براي بسته‌بندي نمونه‌هاي خاك براي ماموريت‌هاي آينده براي انتخاب و بازگشت به زمين برنامه‌ريزي شده‌است .

 

مريخ

 

حتي اكنون ماموريت ExoMars گام‌هايي را برداشته است . مدارگرد رديابي گاز mission's در اواخر سال ۲۰۱۶ به مريخ رسيد و در حال حاضر مشغول جمع‌آوري اطلاعات است كه به دانشمندان اجازه مي‌دهد تا متان را نقشه كنند - و شايد حتي به منابع آن اشاره كند .
Hakan Svedhem ، متخصص علوم پروژه مدارگرد رديابي گاز ، در ايميلي مي‌گويد : " ما فقط چند هفته پيش اندازه‌گيري‌هاي خود را در حساس‌ترين حالت آغاز كرديم و تيم‌ها سخت مشغول استخراج اطلاعات در مورد متان هستند . ما معتقديم كه ما قادر خواهيم بود نتايج اين كار را در چند هفته آينده ارائه كنيم .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۶:۱۰ توسط:nasim موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :