باخبر باش باخبر باش .

باخبر باش

... چطوربفهميم "ابزار ما مثل تلفن همراه جاسوسي مارا رو مي كند "

اپليكيشن‌ها مي‌توانند به طور مخفيانه به ميكروفن و دوربين گوشي هوشمند خود براي جاسوسي بر روي شما , يا جمع‌آوري داده براي خدمت به شما , دسترسي داشته باشند .
براي محافظت از خود مي‌توانيد يك app را دانلود كنيد كه به شما اجازه مي‌دهد زماني كه ميكروفن يا دوربين را روشن مي‌كنيد , بدانيد .
شما همچنين مي‌توانيد در برخي سخت‌افزار سرمايه‌گذاري كنيد تا ميكروفن و دوربين را مسدود كنيد .

اگر در طول چهار ماه آخر كار خود را انجام داده‌ايد ، قطعا ً با آن جعبه پاپ آشنا هستيد كه اجازه استفاده از ميكروفن يا دوربين device's را درخواست مي‌كند . چه غير از اين شما قرار است كسي را در خط ديگر ببينيد و يا بشنويد ؟
اما ممكن است يك جنبه بد براي اين سطوح دسترسي وجود داشته باشد : برخي از برنامه‌ها به دردسر مي‌افتند و درخواست شما را دارند ، دستگاه خود را به يك جاسوس جيبي تبديل مي‌كنند، پر از دوربين و ميكروفن‌ها را آماده مي‌كنند .
از خود محافظت كنيد . بهترين نكته‌هاي مورد پشتيباني متخصص را بگيريد كه مي‌توانيد در هر جاي ديگر به اضافه دسترسي نامحدود به Pop Mech ، stat پيدا كنيد .
براي مثال ، در سال ۲۰۱۸ بيش از ۲۵۰ برنامه در سراسر فروشگاه اپل و فروشگاه گوگل پلي براي صوت پس‌زمينه از طريق ميكروفن‌هاي با گوشي‌هاي هوشمند گوش داده شدند و به برنامه‌ها اجازه دادند تا آنچه را كه تماشا مي‌كنيد و يا به آن‌ها گوش دهيد تا تبليغات هدفمند بهتري را انجام دهند. و بعد ، البته ، با اين نظريه توطئه طولاني‌مدت كه گوشي‌هاي هوشمند ما به طور فعال بر روي ما استراق‌سمع مي‌كنند .

اين يك تمرين سريع در امنيت شخصي است و ممكن است واقعا ً شما را شگفت‌زده كند. به عنوان مثال ، زماني كه من چك كردم كه برنامه‌ها اجازه استفاده از ميكروفن را بر روي گوگل ارت ۳ a دارند ، من ۱۶ تا از ۵۲ برنامه ممكن را پيدا كردم .
در حالي كه هيچ يك از برنامه‌هاي كاربردي كه قبلا ً اجازه دسترسي به من را داشتند واقعا ً مرا شگفت‌زده كرد - خودكار Android ، برنامه دوربين بومي ، و Google Duo در بين مجرمان بودند - برخي از برنامه‌هايي كه من آن‌ها را انكار كردم ، اما مي‌توانستند به آن‌ها مجوز داده باشند هشدار دهنده باشند . چرا من واقعا ً مي‌خواهم اين امتيازات را به برنامه عقاب آمريكا ، يا برنامه HelloFresh ، براي مثال ارائه دهم ؟
براي مشخص كردن اينكه كدام برنامه‌ها اجازه استفاده از ميكروفن يا دوربين شما را دارند :
آيا من در واقع ويدئو يا عكس‌ها را با اين برنامه ثبت كرده يا پست مي‌كنم ؟ در مورد گوش دادن به صدا و يا صداي ضبط صدا چه ؟ اگر هيچ يك از اين كارها اعمال نشود، don't امكان دسترسي به برنامه را به دوربين يا ميكروفن مي‌دهند .
آيا مي‌توانم صبر كنم تا سطح دسترسي را تا زماني كه به آن‌ها نياز داشته باشم، تغيير دهم ؟ اگر برنامه دوربين بومي خود را باز كنيد ، احتمالا ً مي‌خواهيد سطح دسترسي به همه زمان‌ها را روشن كنيد تا هرگز آن عكس را از دست ندهيد . اما اگر چيزي مانند WhatsApp وجود داشته باشد ، تمام سطوح دسترسي به دوربين را تا زماني كه واقعا ً به آن نياز داشته باشيد ، در نظر بگيريد .
آيا من مي‌دانم كه توسعه دهنده app چطور از هر داده جمع‌آوري‌شده از طريق ميكروفن يا دوربين من استفاده خواهد كرد ؟ سياست حفظ حريم خصوصي و شرايط خدمت را مطالعه كنيد و ممكن است از چيزي كه پيدا مي‌كنيد شگفت‌زده شويد . به عنوان مثال ، TikTok اخيرا ً براي جمع‌آوري مقادير انبوهي از داده‌هاي كاربر زير آتش قرار گرفته‌است ، با وجود اينكه اين برنامه تمام سياست‌هاي جمع‌آوري داده‌هاي خود را در اعلاميه خصوصي خود فهرست كرده‌است .

اگر شما يك كاربر اپل هستيد , به زودي ويژگي‌هاي منحصر به فردي را براي نظارت بر ميكروفن و استفاده از دوربين در سيستم اجرايي iphone خود خواهيد داشت .
با به روزرساني آينده , اپل يك ويژگي جديد به نام شاخص ضبط را معرفي مي‌كند , كه به شما اجازه مي‌دهد زماني كه هر كدام از برنامه‌ها - حتي آن‌هايي كه در پس‌زمينه شركت مي‌كنند - از ميكروفن يا دوربين استفاده مي‌كنند . اين به عنوان يك نقطه نارنجي كوچك در سمت راست بالاي صفحه نمايش داده مي‌شود , درست كنار نماد wifi و سيگنال داده سلولي .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۵:۵۵ توسط:nasim موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :