باخبر باش باخبر باش .

باخبر باش

سازندگان قديمي ترين معبد مشهور جهان از راز آن پرده برداشند

محققان مي گويند ساختاري پراكنده كه به عنوان قديمي ترين معبد شناخته شده جهان در نظر گرفته شده است ، با درك اصول هندسي براي فرهنگ هاي شكارچي جمع كننده كه تصور مي شود آن را ساخته اند ، كمي غير معمول طراحي شده است.



Göbekli Tepe در تركيه ، كه به طور گسترده به عنوان اولين مكان عبادت تا كنون كشف شده است ، يك مجموعه وسيع نوسنگي است كه قدمت آن بيش از 11000 سال پيش است ، اما انسانهاي مدرن تنها در دهه 1990 با اين يادگاري غول پيكر از سنگهاي سنگي زمين گير افتادند.

قبل از قدمت ديگر شگفتي هاي بزرگ megalithic مانند اهرام مصر و Stonehenge (هر دو در چند هزار سال) ، Göbekli Tepe از زمان يافتن آن به شدت مورد مطالعه قرار گرفته است ، و محققان به دنبال اين هستند كه بدانند اين سايت مي تواند در مورد فرهنگ طولاني از بين رفته به ما چه بگويد. كه آن را ساخته.
با وجود سن باورنكردني اين سازه ، تجزيه و تحليل جديد نشان مي دهد كه معماراني كه طرح ستون ها و محوطه هاي اسرارآميز گوبكلي تپه را تصور مي كردند ، در برنامه ريزي از سازه هاي هندسي نسبت به آنچه تصور مي كرديم ، بسيار با تجربه تر بودند.

باستان شناس اوي گوفر از دانشگاه تل آويو مي گويد: "گوبليلي تپه يك شگفتي باستان شناسي است."

"از آنجا كه هيچ شواهدي از كشاورزي يا اهلي كردن حيوانات در آن زمان وجود ندارد ، اعتقاد بر اين است كه اين سايت توسط شكارچيان جمع آوري شده ساخته شده است. با اين وجود ، پيچيدگي معماري آن براي آنها بسيار غير معمول است."

به گفته محققان ، كه از الگوريتم مكاني براي اندازه گيري و تجزيه و تحليل فرم معماري چيدمان گوبليلي تپه استفاده كرده است ، اين مجموعه از سازه هاي جداگانه و غيرمرتبط ساخته نشده است ، بلكه توسط محوطه ها و ستونهاي پيوندي كه طبق يك طرح واحد طراحي شده اند - ساخته شده است. و ممكن است بر خلاف تفكر قبلي حتي در همان زمان ساخته شده باشد.

نكته جالب توجه ، به نظر مي رسد كه نقاط مياني سه تا از مهمترين فضاهاي Göbekli Tepe معروف به محوطه B ، C و D به نظر مي رسد كه از لحاظ هندسي به هم متصل شده اند ، بر اساس الگوي زيرين يك مثلث تقريباً كاملاً شكل گرفته - شكلي كه ممكن است محققان پيشنهاد مي كنند كه رابطه سلسله مراتبي و نظم بين محوطه ها وجود دارد.
"همه محوطه ها اندازه ها و شكل هاي مختلفي دارند بنابراين احتمال اينكه اين نقاط مركزي به طور اتفاقي مثلث متساوي متفاوتي تشكيل دهند بسيار كم هستند."

محققان پيشنهاد مي كنند كه چنين سطحي از پيش برنامه ريزي - به ويژه هزاران سال قبل از ظهور پذيرش پذيرفته شده - به استفاده و شمارش انواع ديگر نشانگرها مانند قبض ني هايي كه در زمين گذاشته شده است ، ترسيم مي شود. .

اين يافته ها همچنين مي تواند بدان معني باشد كه مقدار عضلات مورد نياز براي تحقق اين ساختارهاي بلند پروازانه مي تواند بسيار بيشتر از آنچه مي دانستيم باشد.

وي ادامه داد: سطح سازماندهي و نيروي انساني مورد نياز براي ساخت معماري megalithic Göbekli Tepe بايد سه برابر شود ، در مقايسه با تخمين هاي قبلي ، اگر پيشنهاد ما به سادگي پذيرفته شود ، از آنجا كه اندازه بالقوه يك پروژه واحد در Göbekli Tepe شامل سه محوطه است. در مورد ارائه شده در اينجا ، "نويسندگان مي نويسند.

البته اين احتمال وجود دارد كه اين طرح هاي هندسي پيچيده و هندسي ممكن است صرفاً در بازه هاي طولاني - حتي قرنها - ساخته شوند ، كه محققان اجازه مي دهند - كه مي تواند مقياس كار را تحت فشار قرار دهد.


با اين حال ، تاكنون فقط بخشي از قريب به 5 درصد از گوبليلي تپه حفاري شده است ، و بسياري از محوطه ها و انواع ديگر سازه ها در انتظار تركيه در زير خاك تركيه قرار دارند.

محققان فكر مي كنند كه اين محفظه ها چه اسرار فراموش شده اي را فراموش كرده اند ، مهم نيست ، اما اين مكان خاص نشان دهنده يك نقطه عطف تاريخي در تاريخ بشر است.

نه تنها در توانايي معماري ، بلكه در تكامل جامعه اي كه مي تواند و مي تواند چنين چيزهاي خارق العاده اي را مهندسي كند ، در حالي كه اجازه مي دهد راه هاي قبلي ، ساده تر و شايد عادلانه تر از منظر محو شود.

"، اين جايي است كه آن شروع مي شود" لاك پشت نقب زن گفت هاآرتص .

"غريزه اشتراك جوامع شكارچي كاهش مي يابد و نابرابري در حال رشد است ؛ كسي در حال اجرا است. من نمي دانم كه اين يك شمن يا رهبران سياسي است ، اما اين يك جامعه است كه يك معمار دارد و كسي كه پروژه اي را آغاز مي كند مانند و قدرت تحقق آن را دارد. "


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۲:۳۰ توسط:nasim موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :